ZARZĄDZANIE INFORMACJĄ

 

Oczywiste jest to, że do zarządzania powierzonym obszarem w firmie manager potrzebuje informacji.

Przykłady takich informacji, to: jakie ma do zrealizowania cele, co zawiera strategia firmy, jaka jest specyfika biznesu firmy, jaki jest zakres jego odpowiedzialności, jakie zadania są przed nim stawiane, w jakim otoczeniu zewnętrznym działa firma, itd.

Read more

ROZWÓJ MYŚLENIA A MOTYWACJA

 

Każdy z nas potrafi myśleć. A czy każdy manager potrafi korzystać z tej umiejętności swoich pracowników?

Dość często zdarza się, że managerowie mają tendencję do mówienia pracownikom, co i jak mają robić. O ile dotyczy to osób nie mających jeszcze doświadczenia na danym stanowisku lub z danym zadaniem, to jest to całkowicie zrozumiałe i potrzebne. Kłopot zaczyna się wtedy, gdy manager przyjmuje taką postawę do pracowników bez względu na ich umiejętności.

Read more

DIGITALIZACJA KOMUNIKACJI

 

Postęp technologiczny rozwija się w niezwykle szybkim tempie. Coraz lepsze urządzenia, coraz bardziej zaawansowane aplikacje towarzyszą w życiu człowieka. Wszelkiego rodzaju komunikatory, media, czy chociażby telefony, które dzisiaj są w zasadzie minikomputerami.

To wszystko po to, aby ułatwić funkcjonowanie. Aby komunikacja była prostsza. Aby było łatwiej, szybciej, lepiej.

Read more

ZARZĄDZANIE INFORMACJĄ

 

Gdy w firmie pada pytanie o to, co nie działa, czego brakuje, co jest ważne, bardzo często pojawia się odpowiedź: komunikacja.

Tymczasem komunikacja, przekazywanie informacji to nie tylko przekaz słowny. Nie kończy się na przekazaniu przekazaniu komunikatu. Choć często to właśnie z tym kojarzona jest komunikacja.

Read more

WIELOPŁASZCZYZNOWOŚĆ RZECZYWISTOŚCI MANAGERA

 

Bycie managerem to umiejętność sprawnego poruszania się w kilku różnych bytach i czasoprzestrzeniach.

Z jednej strony manager musi w zakresie swojej odpowiedzialności realizować cele biznesowe firmy. Z drugiej strony umieć współpracować z innymi managerami. Z trzeciej – kierować ludźmi. Z czwartej – umieć dostrzegać krótkoterminowe realia, ryzyka, możliwości. A z piątej – mieć długoterminową wizję i potrafić do niej dotrzeć.

Read more

PYTANIA POMOCNE W PODEJMOWANIU DECYZJI

 

Zastanawiając się nad tym, w jaki sposób pytania pomogą być pomocne, na myśl przychodzi dość oczywisty wniosek. Chodzi o zebranie maksimum informacji, czy też dopytanie się o wszelkie istotne kwestie.

Ten sposób jest oczywiście użyteczny.

Jednak w tym materiale chcę pokazać pytania z innej strony – jako narzędzie wspierające managera w podejmowaniu decyzji, czy w rozwiązywaniu dylematów.

Read more

DOBRE PYTANIA

 

Czy każdy rodzaj pytania w pracy managera, w zarządzaniu pracownikami, można określić umiejętnością zadawania adekwatnych pytań?

Tak zadane pytanie jest przykładem pytania zamkniętego, na które można odpowiedzieć: „tak”, „nie” lub „nie wiem”. Za pomocą takich pytań nie można uzyskać pełnych informacji, czy zgłębić dany temat.

Read more

SŁUCHANIE – PRZEPIS NA DOBRY ZESPÓŁ

 

Umiejętność wzbogacona o wiedzę (jak działa oraz jak się nią posługiwać) oraz wsparta odpowiednią postawą przekształca się w kompetencję managera.

Słuchanie aktywne jest jedną z najbardziej istotnych kompetencji, która stanowi solidną podstawę do stosowania i skuteczności innych managerskich kompetencji.

Read more