DOBRZY PRACOWNICY NIE NARZEKAJĄ, PO PROSTU ODCHODZĄ
Great employees don’t complain – they walk away
Na to sformułowanie natknęłam się w jakiejś publikacji na LinkedIn. Od razu przykuło moją uwagę.
Jaką wartość dla managera ma to stwierdzenie?
Na ile managerowie biorą taki scenariusz pod uwagę?
MISTRZOSTWO W KOMUNIKACJI
Z jednej strony jedną z częściej nie działających kompetencji w firmach jest komunikacja. Z drugiej – wielu managerów uważa, że sobie z nią świetnie radzi.
MANAGER W OBLICZU ZMIANY
Ze zmianą za pan brat.
A przynajmniej bez tracenia energii na mało skuteczne działania. Co nie oznacza, że będzie Ci łatwo.
Zmiana jest wpisana w funkcjonowanie managera. Jest czymś nieuniknionym. Firma oczekuje od managera umiejętności wdrażania zmian w organizacji, przeprowadzania ludzi przez proces zmiany, wreszcie dostosowania się (samemu i osobiście) do dziejących się zmian.
SIŁA, KTÓRA NAPĘDZA DZIAŁANIE
Zastanawiając się nad tym, co zrobić, żeby w zespole zbudować motywację, pojawiają się pomysły związane z gratyfikacją finansową.
Podwyżka, nagroda, premia, to stosunkowo łatwo przychodzące do głowy pomysły na zmotywowanie pracowników.
STYL ZARZĄDZANIA – JAKI JEST NAJBARDZIEJ SKUTECZNY?
Z perspektywy managera, spośród różnych stylów zarządzania, masz pewnie ten, który najbardziej Ci leży. Jest Ci z nim łatwiej, wygodniej, czasem bardziej naturalnie.
A jakie on Ci daje efekty?
W jaki sposób pod Twoim stylem przywództwa funkcjonują Twoi pracownicy? Jakie rezultaty dostarczają przez swoją pracę?
MOTYWOWANIE PRZEZ PRESJĘ?!
Dość często spotykam managerów, którzy w praktyce stosują wywieranie presji na pracownikach. Po to, aby uzyskać zamierzone efekty.
Ci managerowie najczęściej uważają, że odpowiedni nacisk na ludzi spowoduje, że bardziej przejmą się oni swoimi zadaniami. Wezmą się do roboty. Menedżerowie są przekonani, że w ten sposób ludzie będą bardziej zmotywowani.
Czy takie założenie jest uzasadnione?
LUDZIE JAKO ZASOBY