GDY SAMOOCENA SPADA W DÓŁ
Czy zdarzyło Ci się myśleć o sobie, że coś jest z Tobą nie tak?
Nie jesteś dość dobry?
Do ideału jeszcze Ci sporo brakuje?
Albo poczułeś, jak Twoje skrzydła podcina brak docenienia Twoich zasług czy doświadczenia, o których jeszcze „chwilę” temu myślałeś, że naprawdę są niezłe?
SZANSE I MOŻLIWOŚCI – PERSPEKTYWA PATRZENIA
„Opportunity” – to angielskie słowo zawiera w sobie bardzo ważne dla kariery managera znaczenie.
Brak umiejętności patrzenia z perspektywy „opportunity” może utrudnić Ci rozwój jako lidera, zarówno w zakresie kompetencji, jak i awansu.
O co chodzi?
Już synonimy dają pewne wyjaśnienie: lucky chance, right set of circumstances, favorable moment, new lease on life. Jednak nie chodzi tu o tzw. łut szczęścia.
STRES MANAGERA
Masz wrażenie, że doba jest za krótka, a ilość rzeczy do zrobienia w pracy jest nie do przerobienia? I co byś nie robił, to ich lista się nie zmniejsza?
A do tego dochodzi poczucie przemęczenia. Wszystko wokół zaczyna Cię denerwować. Ilość zadań, nierealne cele, stawiane przed Tobą wymagania, itp. itd.
Czujesz, że funkcjonujesz pod presją. Jako manager chcesz pokazać otoczeniu, że jesteś efektywny, że dajesz radę. A w środku rośnie obawa, że sprawy wymykają Ci się spod kontroli. To Cię pomału wykańcza.
ŚWIADOMA MARKA MANAGERA
Jakiś czas temu natknęłam się na cytat, który zapadł mi w pamięć. Od tamtej pory wracał do mnie co jakiś czas, prowokując do różnych przemyśleń.
„One day, you’ll just be a memory for some people. Do your best to be a good one.”
www.livelifehappy.com
– Pewnego dnia będziesz tylko wspomnieniem dla niektórych ludzi. Postaraj się, aby było dobre.
PODEJŚCIE DO PRACOWNIKÓW
Pokaż mi, jak traktujesz swoich pracowników, a powiem Ci jakim managerem jesteś.
– Wziąłeś urlop, jak wiedziałeś, że to i to jest do zrobienia?!
– Jak myślisz, za co ja ci płacę?!
– Nie interesuje mnie. Praca musi być wykonana!
Lub trochę łagodniej:
– Wiesz, generalnie za pracę dostajesz wynagrodzenie, więc skoro teraz trzeba zrobić te rzeczy, no to chyba oczywiste, że je musisz zrobić.
Taką retorykę zdarza się słyszeć w firmach od managerów, na różnych szczeblach i to wcale nierzadko.
SATYSFAKCJA Z PRACY
Mówią, że najlepiej jest robić zawodowo to, co jest Twoją pasją. Wówczas człowiek się spełnia, a praca nie jest pracą, tylko robieniem tego, co się lubi.
I to jest prawda. To jest fantastyczna sytuacja. Natomiast w życiu nie zawsze nam się tak układa, żebyśmy mogli robić w pracy to, czym się pasjonujemy.
Gdyby przyjrzeć się na liczbach przypadkom, kiedy pracujemy spójnie z naszą pasją, a kiedy nie, to pewnie tych drugich byłoby więcej. Ale zostawmy statystyki.
TRAFNE ZARZĄDZANIE ZESPOŁEM
Zarządzanie ludźmi, to proces wielopoziomowy, wymagający umiejętności łączenia różnych kompetencji. Czasem daje efekty zdecydowanie różne od zamierzonych.
KLUCZ DO CELU
Masz cel, masz plan jak do niego dojść. A czy wiesz, w jaki sposób ten plan zrealizujesz?
Po pierwsze – wiele osób pozostaje na etapie tworzenia planu. Często wiąże się to z tym, że po prostu bardziej lubią proces tworzenia, kreacji niż egzekucji.
Ale nie na tym chcę się tutaj skupić.
Po drugie – współpraca i pozyskiwanie dzięki niej sprzymierzeńców.
WPŁYW DAJĄCY ZYSK