MANAGERZE, KTO CIĘ LUBI?

 

Zapraszam Cię, Drogi Managerze, do spojrzenia na siebie z perspektywy Twojego otoczenia. A także do odniesienia tego, co w ten sposób dostrzeżesz, do swoich własnych zachowań, do swojego postępowania, postawy oraz przede wszystkim tego, co poprzez to wszystko chcesz osiągnąć w aspekcie lubienia lub nielubienia.

Na początek rozejrzyjmy się wokół.

Read more

TRZY ETAPY ROZWOJU MANAGERA

 

Dzisiaj o tym, co jest ważne dla managera na każdym etapie jego rozwoju i czy każdy manager musi wszystkie etapy przejść.

Jestem praktykiem – realnym, skutecznym managerem i liderem z 30-letnim doświadczeniem. Od blisko 10 lat szkolę i rozwijam managerów. Z obserwacji płynących zarówno z mojej praktyki managerskiej, zarządzania zespołami, w tym również managerami, jak też z pracy z moimi klientami, widać 3 główne etapy rozwoju managerów. Na każdym z nich są inne priorytety i inne potrzeby.

Read more

DROGA OD MANAGERA DO LIDERA

 

Skuteczny manager z pewnością przyniesie firmie, która go zatrudnia wymierne rezultaty. Bez dwóch zdań. Jednak to, co jest największą wartością dla firmy, jest efektem działania lidera.

O co chodzi?

Dość często określenia manager, lider, przywództwo, zarządzanie są stosowane zamiennie. Pewnie i Tobie zdarzyło się je stosować jako tożsame. Mnie tak. Jednak mają one zupełnie inne znaczenie.

Read more

WARTO MIEĆ PLAN B

 

Gdy nadchodzi kryzys, czego możesz być pewny? Na jakie zdarzenia powinieneś się przygotować?

To są pytania, które warto sobie zadać, po to, aby nic (lub prawie nic) Cię nie zaskoczyło.

Dzisiejszy świat na każdym kroku pokazuje nam, że nagle wszystko może się zmienić. Sposób funkcjonowania, do jakiego przywykłeś, styl życia, pracy, priorytety, świat jaki Cię otacza. Plany, jakie miałeś muszą zostać odłożone na potem lub całkiem zmienione.

Read more

ZARZĄDZANIE ZESPOŁEM ONLINE

 

Pandemia zafundowała nam sporą zmianę – praca w trybie zdalnym.

Ale, czy faktycznie to jest taka nowość?

Już wcześniej firmy działające globalnie w wielu wypadkach miały zespoły rozproszone geograficznie. Więc tak naprawdę taka forma nie jest zupełnie nowa, ani nadzwyczajna. Mało tego, świat już wcześniej znał zasady, którymi można i warto posługiwać się, aby ten sposób funkcjonowania był jak najbardziej skuteczny.

Read more

STRATEGIA W KRYZYSIE

 

Od managera oczekuje się, że wie co, jak i kiedy należy zrobić. Że zna odpowiedzi. Natomiast sytuacja kryzysowa często przychodzi nagle. Często jest czymś nowym, niespodziewanym, czymś, z czym nie mieliśmy wcześniej do czynienia.

Nie wiemy, jakie czekają nas skutki – i biznesowe, i prywatne. Nie znamy odpowiedzi na wiele pojawiających się pytań.

W takiej sytuacji potrzebna jest umiejętność zarządzania w kryzysie – i sobą, i biznesem.

Read more

PRZYWÓDZTWO W KRYZYSIE

 

W czasie kryzysu przywództwo ma największe znaczenie. Tymczasem wielu managerów ma problem z przewodzeniem zespołom w trudnych okolicznościach.

Wynika to z różnych przyczyn.

Jedną z nich jest całkiem zwyczajna w takich sytuacjach, ludzka postawa wycofania i bardziej indywidualistycznego niż społecznego podejścia.

Read more

POKOLENIE Z W ZESPOLE

 

Pokolenie Z wchodzi na rynek pracy.

Jak będzie wyglądać codzienność w życiu zawodowym, gdy w firmach pojawiać się będzie coraz więcej przedstawicieli tej generacji?

Od jakiegoś czasu w różnych źródłach pojawia się sporo obaw przed młodymi Z-tkami. A to, że są roszczeniowi, że niestabilni, że nie potrafią się skoncentrować, że ciężko się z nimi porozumieć.

Skutkiem tego pracodawcy i managerowie często podchodzą do nich nieufnie.

Read more

INFORMACJA ZWROTNA A MOTYWACJA

 

Zdarzyło Ci się kiedyś, że jednym zdaniem lub słowem ktoś podciął Ci skrzydła?

Szczególnie w sytuacji, gdy masz poczucie, że osiągnąłeś coś naprawdę istotnego lub że to, co zrobiłeś jest ważne albo gdy włożyłeś spory wysiłek, aby doprowadzić do pożądanego i korzystnego dla firmy rezultatu?

To się zdarza – czasem jest to działanie celowe, a czasem zupełnie niezamierzone. To się zdarza również Twoim pracownikom. To, co robisz jako manager, to co i w jaki sposób mówisz do swoich pracowników wywiera na nich wpływ.

Read more