JAK ZATRZYMAĆ WARTOŚCIOWYCH PRACOWNIKÓW
Rotacja pracowników, to od strony czysto ekonomicznej, wyższe i dodatkowe koszty dla firmy związane z poszukiwaniem nowych ludzi.
To również czas, który przeznaczyć na proces rekrutacji, a następnie wdrożenie mowego pracownika do firmy.
A jeśli masz do czynienia z rzadziej spotykanymi umiejętnościami lub specjalizacją, to koszty jeszcze bardziej rosną, a czas się znacznie wydłuża.
JAK ODBUDOWAĆ ZESPÓŁ I ZAUFANIE DO PRACOWNIKÓW?
Zbudowanie zaufania wymaga czasu.
Natomiast stracić można je bardzo szybko.
Gdy manager straci zaufanie do pracowników, odbija się to na jego podejściu i postrzeganiu zespołu.
Może pojawić się obawa przed ponownym zaufaniem.
JAK WSPIERAĆ SAMODZIELNOŚĆ PRACOWNIKÓW?
Gdy pracownik jest samodzielny, decyzyjny, zaangażowany i ma wysokie kompetencje, to jest najlepszy do współpracy.
Jednak nie każdy pracownik taki jest i nie do każdego pracownika należy podchodzić w ten sam sposób.
Natomiast możesz pracownika w tym kierunku prowadzić. Dobrą metodą jest model przywództwa zespołowego.
GDY PRACOWNIK CIĄGLE ŹLE WYKONUJE SWOJĄ PRACĘ
Dla managera taka sytuacja jest mocno problematyczna.
Natomiast Twoja reakcja powinna być dopasowana do przyczyn, a ich może być co najmniej kilka.
Sprawdź trzy potencjalne powody i odpowiedz na pytania do każdej z nich.
JAK ZARZĄDZAĆ RÓŻNORODNYM ZESPOŁEM?
Odpowiedzialność pracownika.
Jedni lubią być niezależni i całkowicie odpowiedzialni za swoją pracę, a innych to przytłacza.
Jak znaleźć złoty środek?
ROZWÓJ ZESPOŁU
Jedną z podstawowych kompetencji managera jest rozwój pracowników. Jest to coś z jednej strony stosunkowo oczywistego, jednak z drugiej strony generującego problem w realizacji.
No bo co to znaczy rozwijać pracowników?
ZGNIŁE JABŁKO W ZESPOLE
Casus „zgniłego jabłka” w zespole – co z nim zrobić? Wyrzucić, próbować uleczyć, przełożyć do innego koszyka, aby nie infekowało zdrowych egzemplarzy?
Takie określenie jest dość ogólne. Niemniej jednak warto przyjrzeć się kilku kwestiom.
KONSTRUKTYWNY FEEDBACK – CZYLI WKURZENIE NA PRACOWNIKA
Informacja zwrotna służy do przekazywania pozytywnego i niepozytywnego feedbacku.
Wykonana w sposób prawidłowy pomaga w rozwiązywaniu problemów, a także jest sposobem na wsparcie rozwoju zawodowego pracownika.
Read moreKOMPETENCJE NOWYCH CZASÓW