MIX POKOLENIOWY W ZESPOLE

 

Coraz częściej w zespołach mieszają się różne pokolenia. Pokolenie X, Y  i od jakiegoś czasu Z.

Mieszany zespół to duże wyzwanie dla managera. Wymaga od niego znacznie większej sprawności w posługiwaniu się miękkimi kompetencjami.

Managerami są często osoby z pokolenia X i coraz częściej również Y.

Read more

JAK ZATRZYMAĆ WARTOŚCIOWYCH PRACOWNIKÓW

 

Rotacja pracowników, to od strony czysto ekonomicznej, wyższe i dodatkowe koszty dla firmy związane z poszukiwaniem nowych ludzi.

To również czas, który przeznaczyć na proces rekrutacji, a następnie wdrożenie mowego pracownika do firmy.

A jeśli masz do czynienia z rzadziej spotykanymi umiejętnościami lub specjalizacją, to koszty jeszcze bardziej rosną, a czas się znacznie wydłuża.

Read more

JAK WSPIERAĆ SAMODZIELNOŚĆ PRACOWNIKÓW?

 

Gdy pracownik jest samodzielny, decyzyjny, zaangażowany i ma wysokie kompetencje, to jest najlepszy do współpracy.

Jednak nie każdy pracownik taki jest i nie do każdego pracownika należy podchodzić w ten sam sposób.

Natomiast możesz pracownika w tym kierunku prowadzić. Dobrą metodą jest model przywództwa zespołowego.

Read more

KOMPETENCJE NOWYCH CZASÓW

 

Świat się zmienia w coraz szybszym tempie. Następują nieprzewidziane zdarzenia o zasięgu globalnym. To wszystko, co się dzieje wokół dotyka biznesu.

W jaki sposób dotknie to obszaru oczekiwań, którym mają sprostać managerowie przyszłości?

Era pewnych postaw w zarządzaniu zaczyna się kończyć.

Read more