ROZWÓJ MANAGERA – EFEKTYWNOŚĆ OSOBISTA

 

Efektywność osobista polega na osiąganiu najlepszych rezultatów przy najmniejszych nakładach i pełnym wykorzystaniu własnego potencjału.

Składa się na nią wiele umiejętności, w tym poczucie odpowiedzialności, znajomość swoich mocnych stron i umiejętne korzystanie z nich, dobra organizacja, motywacja wewnętrzna, chęć uczenia się, wyznaczanie i realizacja celów, asertywność, bycie ekspertem w swojej dziedzinie.

Read more

ROZWÓJ MANAGERA – 3 OBSZARY

 

NA CO POSTAWIĆ W ROZWOJU MANAGERA?

Jako manager powinnaś/powinieneś rozwijać się w wielu obszarach. Z mojego praktycznego doświadczenia w roli managera uważam, że najważniejsze z nich to:

  • Efektywność osobista

  • Nastawienie na cele

  • Sprawne zarządzanie ludźmi

Te trzy obszary są wobec siebie współzależne. Nie będą dobrze funkcjonować, jeśli któregoś z nich zabraknie.

Read more

JAK PLANOWAĆ ABY ZREALIZOWAĆ

 

Tradycyjne podejście do planowania zakłada rozpoczęcie działań „od teraz” i przesuwanie się w czasie do przodu, aż do momentu dojścia do celu.

W tej metodzie zazwyczaj skupiamy się na planowaniu kolejnych kroków, działań i zdarza się, że tracimy z widoku swój cel.

Czas podejść do planowania niestandardowo.

Read more

6 PRAKTYCZNYCH WSKAZÓWEK PRZYDATNYCH DO BUDOWANIA ZAANGAŻOWANIA W ZESPOLE

 

Ludzie nie odchodzą z firm, tylko od swoich szefów. To stwierdzenie jest bardzo prawdziwe. Natomiast sytuacja managerów jest bardziej skomplikowana, niż to pozornie wygląda.

Co Ci pomoże w praktycznym zbudowaniu zaangażowania w zespole?

Buduj zaangażowanie pracowników za pomocą kluczowych w tej kwestii kompetencji (wiele informacji na ten temat znajdziesz w innych artykułach na moim blogu).

Read more

5 FILARÓW BUDOWANIA KULTURY ZESPOŁU

 

Firmy mają swoją kulturę organizacyjną. Tworzą zasady, w oparciu o które pracownicy będą postępować. Wybierają ambasadorów, którzy będą wspierać wdrażanie kultury organizacyjnej w firmie.

Managerowie są szkoleni. Dział HR sprawuje nad całością procesu pieczę.

Co natomiast w sytuacji, gdy firma nie decyduje się na takie działania?

Czy można zadbać o to, aby stworzyć kulturę zespołu?

Niezależnie od całej organizacji?

I o co w niej zadbać?

Read more

5 FUNDAMENTÓW ZARZĄDZANIA ZESPOŁEM

 

Niezależnie od tego, czy jesteś managerem, czy kierujesz zespołem projektowym, istotne jest abyś umiała/umiał zjednoczyć grupę ludzi wokół określonych celów.

Najczęściej masz do czynienia z osobami, które różnią się między sobą zarówno umiejętnościami, jak też osobowościami, podejściem, czy zdaniem na określone tematy.

Tymczasem istotne jest to, żeby doprowadzić ludzi do współpracy.

Read more

7 KROKÓW OD INSPIRACJI DO DZIAŁANIA

 

Znasz ten stan, gdy czymś zainspirowana/zainspirowany wychodzisz z jakiejś konferencji, spotkania, szkolenia? Masz w sobie mnóstwo energii do działania i chcesz to, co Cię zainspirowało wprowadzić w życie?

A potem wracasz do swojej zawodowej codzienności. I szybko wsysa Cię codzienna bieżączka, mnóstwo spraw, to samo co przedtem otoczenie. I… najpierw odkładasz na później wprowadzenie zmian, do których dopiero co byłaś/byłeś tak pozytywnie nakręcona/nakręcony. A potem… zapominasz o nich.

Read more

CZY TWOI PRACOWNICY MOGĄ SWOBODNIE SIĘ WYPOWIADAĆ?

 

Czy to jest w ogóle istotne, aby ludzie mieli możliwość swobodnego wypowiadania się w pracy?

Gdy Twoi pracownicy mają obawy, aby otwarcie wyrażać swoje zdanie

  • Zrobią to za Twoimi plecami, a Ty nie będziesz wiedzieć, co jest nie tak i na czym polega problem

  • Przestaje im zależeć na pracy, tracą motywację

  • Ma to negatywny wpływ na poziom współpracy zespołowej

  • Świadczy to o niskim poczuciu bezpieczeństwa w pracy

Read more