ROZWÓJ MANAGERA – 3 OBSZARY
NA CO POSTAWIĆ W ROZWOJU MANAGERA?
Jako manager powinnaś/powinieneś rozwijać się w wielu obszarach. Z mojego praktycznego doświadczenia w roli managera uważam, że najważniejsze z nich to:
-
Efektywność osobista
-
Nastawienie na cele
-
Sprawne zarządzanie ludźmi
Te trzy obszary są wobec siebie współzależne. Nie będą dobrze funkcjonować, jeśli któregoś z nich zabraknie.
JAK PLANOWAĆ ABY ZREALIZOWAĆ
Tradycyjne podejście do planowania zakłada rozpoczęcie działań „od teraz” i przesuwanie się w czasie do przodu, aż do momentu dojścia do celu.
W tej metodzie zazwyczaj skupiamy się na planowaniu kolejnych kroków, działań i zdarza się, że tracimy z widoku swój cel.
Czas podejść do planowania niestandardowo.
6 PRAKTYCZNYCH WSKAZÓWEK PRZYDATNYCH DO BUDOWANIA ZAANGAŻOWANIA W ZESPOLE
Ludzie nie odchodzą z firm, tylko od swoich szefów. To stwierdzenie jest bardzo prawdziwe. Natomiast sytuacja managerów jest bardziej skomplikowana, niż to pozornie wygląda.
Co Ci pomoże w praktycznym zbudowaniu zaangażowania w zespole?
Buduj zaangażowanie pracowników za pomocą kluczowych w tej kwestii kompetencji (wiele informacji na ten temat znajdziesz w innych artykułach na moim blogu).
5 FILARÓW BUDOWANIA KULTURY ZESPOŁU
Firmy mają swoją kulturę organizacyjną. Tworzą zasady, w oparciu o które pracownicy będą postępować. Wybierają ambasadorów, którzy będą wspierać wdrażanie kultury organizacyjnej w firmie.
Managerowie są szkoleni. Dział HR sprawuje nad całością procesu pieczę.
Co natomiast w sytuacji, gdy firma nie decyduje się na takie działania?
Czy można zadbać o to, aby stworzyć kulturę zespołu?
Niezależnie od całej organizacji?
I o co w niej zadbać?
5 FUNDAMENTÓW ZARZĄDZANIA ZESPOŁEM
Niezależnie od tego, czy jesteś managerem, czy kierujesz zespołem projektowym, istotne jest abyś umiała/umiał zjednoczyć grupę ludzi wokół określonych celów.
Najczęściej masz do czynienia z osobami, które różnią się między sobą zarówno umiejętnościami, jak też osobowościami, podejściem, czy zdaniem na określone tematy.
Tymczasem istotne jest to, żeby doprowadzić ludzi do współpracy.
5 FUNDAMENTÓW KULTURY ORGANIZACYJNEJ
Silna kultura organizacyjna sprawia, że pracownicy identyfikują się z firmą, w której pracują. Firma może polegać na swoich pracownikach. A pracownicy chętnie skupiają się na realizacji potrzeb swojej firmy.
Poznaj 5 fundamentów, na których warto oprzeć budowanie kultury firmowej.
7 KROKÓW OD INSPIRACJI DO DZIAŁANIA
Znasz ten stan, gdy czymś zainspirowana/zainspirowany wychodzisz z jakiejś konferencji, spotkania, szkolenia? Masz w sobie mnóstwo energii do działania i chcesz to, co Cię zainspirowało wprowadzić w życie?
A potem wracasz do swojej zawodowej codzienności. I szybko wsysa Cię codzienna bieżączka, mnóstwo spraw, to samo co przedtem otoczenie. I… najpierw odkładasz na później wprowadzenie zmian, do których dopiero co byłaś/byłeś tak pozytywnie nakręcona/nakręcony. A potem… zapominasz o nich.
TY JAKO SKUTECZNY MANAGER
Jak wypracować sobie markę skutecznego lidera w środowisku pracy?
Jeśli jesteś spójny w tym, co robisz, co mówisz, w jakie wartości wierzysz i jakimi zasadami się kierujesz, to absolutnie jest to kluczowa podstawa do budowania postawy lidera.
CZY TWOI PRACOWNICY MOGĄ SWOBODNIE SIĘ WYPOWIADAĆ?
Czy to jest w ogóle istotne, aby ludzie mieli możliwość swobodnego wypowiadania się w pracy?
Gdy Twoi pracownicy mają obawy, aby otwarcie wyrażać swoje zdanie
-
Zrobią to za Twoimi plecami, a Ty nie będziesz wiedzieć, co jest nie tak i na czym polega problem
-
Przestaje im zależeć na pracy, tracą motywację
-
Ma to negatywny wpływ na poziom współpracy zespołowej
-
Świadczy to o niskim poczuciu bezpieczeństwa w pracy