DOCENIANIE – WAŻNY KROK DO MOTYWOWANIA

 

Może myślisz sobie, że mówienie innym, że dobrze lub jak dobrze wykonali swoją pracę nie ma sensu. Może nawet czujesz, że mówienie o tym jest nienaturalne, krępujące. Jeśli już, to wystarczy wysłać ogólne podsumowanie mailem – do konkretnego pracownika, do zespołu.

Takie podejście nie jest tym, czego najbardziej potrzebują Twoi pracownicy. Ba, nawet Ty sam nie takiej postawy chcesz od swojego przełożonego.

Read more

SIŁA DOCENIANIA

Zarządzanie to sztuka.

W zarządzaniu ludźmi jest dużo więcej aspektów, które musisz umieć połączyć, niż to się wydaje na pierwszy rzut oka. Jednym z nich jest motywowanie pracowników. Tylko co tak naprawdę ich motywuje?

Na początek zastanów się, jaką reakcję w Tobie wywołuje to, gdy Ty jesteś doceniony za swoją pracę, za wyniki, za podejście, postawę. Jak myślisz, jak to wygląda u innych, u Twoich pracowników?

Read more

SŁUCHANIE W PRACY MANAGERA

 

Każdy z nas umiejętność słuchania ma rozwiniętą w różnym stopniu. Są wśród nas tacy, którzy zostali nią obdarowali w szczególny sposób. Ale nawet, gdy poziom słuchania nie jest zbytnio rozwinięty, manager może się tego nauczyć i przełożyć jako swoją silną kompetencję.

Read more

MANAGER BUDUJE ZAUFANIE

 

Skuteczni managerowie osiągają lepsze wyniki, dzięki czemu firmy, w których pracują osiągają większe zyski.

Skuteczność managerów wynika z poziomu motywacji i zaangażowania zespołów.

Kluczem do zbudowania zaangażowania pracowników jest wypracowanie relacji opartych na otwartości i wzajemnym zaufaniu.

Read more

ROZWÓJ PRACOWNIKÓW

 

Najlepsze wyniki osiągają managerowie, którzy wykorzystują talenty, wiedzę i umiejętności swoich pracowników, dają im wsparcie i dbają o ich rozwój.

Będąc managerem, też chcesz się dalej rozwijać. To zupełnie naturalne. Twoi pracownicy mają podobne potrzeby. Warto o tym pamiętać i patrzeć na to nie tylko z własnej perspektywy, ale również z ich.

Read more

UMIEJĘTNOŚCI LIDERA NA KTÓRE WARTO STAWIAĆ

 

Świat, jaki nas otacza, to ciągłe tempo, uciekający czas, szybki postęp technologiczny (automatyzacja, cyfryzacja, robotyzacja, AI itp.), permanentne zmiany. W ślad za tym idą coraz większe wyzwania. Szczególnie przed liderami.

Od liderów oczekuje się, że będą potrafili nadążyć za tym, co się wokół dzieje, a nawet być o jeden krok do przodu. Oczekuje się dopasowanych do dzisiejszych potrzeb umiejętności lidera.

Read more

ROZWÓJ MANAGERA – NASTAWIENIE NA CELE BIZNESOWE

 

Rozumienie strategii biznesowej firmy, umiejętność budowania długoterminowych działań zmierzających do rozwoju biznesu, koncentrowanie się na realizacji celów, to kompetencje biznesowe.

W nastawieniu na cele nie chodzi tylko o ich wykonanie. Dobry manager potrafi współtworzyć strategię biznesową firmy. Wie, na czym polega jego rola. Rozumie i podziela wizję przedsiębiorstwa, wnosi swój wkład w jej wypełnianie. Potrafi stale szukać najlepszych sposobów na realizację założeń strategii i wizji.

Read more