SŁUCHAJĄCY LIDER
Co zyskasz, jeśli zamiast mówić do pracownika, zaczniesz go uważnie słuchać?
Dlaczego nie słuchając, tylko skupiając się na przekazie do pracownika, popełniasz błąd?
WŁAŚCIWE PYTANIA – KOMPETENCJA LIDERA
Kto nie umie zadać pytania? Przecież istota porozumiewania się polega, między innymi, na zadawaniu pytań.
Jeśli chcesz sprawdzić, czy zadanie przekazane pracownikowi jest zrozumiałe, to możesz zapytać: „Czy zrozumiałeś, na czym polega zadanie, które ci przedstawiłem?”
Jeśli pracownik odpowie: „Tak”, to znaczy, że wie, a Ty się co do tego upewniłaś/eś.
ZADAWANIE ADEKWATNYCH PYTAŃ – KORZYŚCI
Dwie najbardziej podstawowe kompetencje dobrego managera, to dla mnie aktywne słuchanie oraz zadawanie adekwatnych pytań.
Słuchanie jest podstawą rozwoju innych kompetencji managerskich. Razem z umiejętnością zadawania właściwych pytań jest bazą, na której możesz zbudować całą resztę.
SŁUCHANIE – PRZEPIS NA DOBRY ZESPÓŁ
Umiejętność wzbogacona o wiedzę oraz wsparta odpowiednią postawą przekształca się w kompetencję managera.
Słuchanie aktywne stanowi solidną podstawę do skuteczności innych managerskich kompetencji.
SŁUCHANIE JEST WAŻNE W PRACY MANAGERA
Każdy z nas umiejętność słuchania ma rozwiniętą w różnym stopniu. Są wśród nas tacy, którzy zostali nią obdarowali w szczególny sposób. Ale nawet, gdy poziom słuchania nie jest zbytnio rozwinięty, manager może się tego nauczyć. A następnie rozwinąć jako swoją silną kompetencję.
SŁUCHANIE JAKO KLUCZOWA KOMPETENCJA MANAGERA
Jak to? Słuchanie ma być kluczową kompetencją? Przecież każdy potrafi słuchać, to żadna filozofia.
Czy aby na pewno?
Słuchanie jako kompetencja, to słuchanie na poziomie co najmniej aktywnym.
NIESTANDARDOWE ROZWIĄZANIA