WŁAŚCIWE PYTANIA – KOMPETENCJA LIDERA

 

Kto nie umie zadać pytania? Przecież istota porozumiewania się polega, między innymi, na zadawaniu pytań.

Jeśli chcesz sprawdzić, czy zadanie przekazane pracownikowi jest zrozumiałe, to możesz zapytać: „Czy zrozumiałeś, na czym polega zadanie, które ci przedstawiłem?”

Jeśli pracownik odpowie: „Tak”, to znaczy, że wie, a Ty się co do tego upewniłaś/eś.

Read more

NIESTANDARDOWE ROZWIĄZANIA

 

Spotkałeś się kiedyś z takim stwierdzeniem: „Bo/ale u nas od zawsze robi się to w ten sposób”?

Ja spotkałam się z tym wielokrotnie, w różnych firmach. To siła przyzwyczajenia do znanych już rozwiązań. Tak jest łatwiej, wygodniej, bezpieczniej. Jest coś, co kiedyś zadziałało, to po co to zmieniać? Nie trzeba już wkładać wysiłku w nic nowego, skoro „stare” rozwiązanie cały czas się sprawdza.

I nie ma zgody na niestandardowe rozwiązania.

Read more