Może myślisz sobie, że mówienie innym, że dobrze lub jak dobrze wykonali swoją pracę nie ma sensu. Może nawet czujesz, że mówienie o tym jest nienaturalne, krępujące. Jeśli już, to wystarczy wysłać ogólne podsumowanie mailem – do konkretnego pracownika, do zespołu.
Takie podejście nie jest tym, czego najbardziej potrzebują Twoi pracownicy. Ba, nawet Ty sam nie takiej postawy chcesz od swojego przełożonego.
Z INNEJ PERSPEKTYWY
Pomyśl, czego Tobie osobiście brakuje lub co Cię irytuje ze strony Twojego szefa. Pomyśl, co sprawia, że czujesz motywację. A potem zastanów się, czy Ty sam dajesz to swoim pracownikom.
BRAK DOCENIANIA – SKUTKI
Często wśród rzeczy wymienianych jako denerwujące, obniżające motywację wymieniany jest szef, który nie zauważa pracy pracownika, nie widzi i nie docenia jego starań.
Naturalną konsekwencją braku uznania za efekty pracy jest to, że pracownicy tracą zapał. No bo skoro staram się wykonać moje zadania jak najlepiej, uzyskuję dobre rezultaty, swoją pracą przekraczam oczekiwania, a w zamian nie dostaję nawet słowa dziękuję, to przestaje mi się chcieć.
W kolejne zadania nie włożę więc już takiego samego wysiłku, bo czy pracuję z zaangażowaniem, czy na poziomie przeciętnym, to dla mnie efekt jest taki sam – brak docenienia mojej pracy przez mojego szefa.
ZAMIAST TEGO
Zwracaj uwagę na to, jakie są rezultaty pracy Twoich pracowników, doceniaj ich wysiłki i osiągnięcia, buduj motywację i zaangażowanie do pracy. Lepiej mieć pełen zapału zespół niż ludzi, którzy odmierzają czas do wyjścia z pracy.