Firmy mają swoją kulturę organizacyjną. Tworzą zasady, w oparciu o które pracownicy będą postępować. Wybierają ambasadorów, którzy będą wspierać wdrażanie kultury organizacyjnej w firmie.
Managerowie są szkoleni. Dział HR sprawuje nad całością procesu pieczę.
Co natomiast w sytuacji, gdy firma nie decyduje się na takie działania?
Czy można zadbać o to, aby stworzyć kulturę zespołu?
Niezależnie od całej organizacji?
I o co w niej zadbać?
CHCESZ, ABY TWÓJ ZESPÓŁ DOSTARCZAŁ BARDZO DOBRE REZULTATY?
Zadbaj, aby zespół był różnorodny. Ludzie o różnym zakresie doświadczeń, umiejętności, osobowości, będą mieć wszystko to, co jest potrzebne do wykonywania zadań.
Ale sama różnorodność nie wystarczy. I tak, jak firmy decydują się na tworzenie określonej kultury organizacyjnej w przedsiębiorstwie, warto, abyś Ty też zadbała/zadbał o stworzenie kultury zespołowej. Dzięki temu będziesz w stanie zaplanować, w jak najlepsze sposób możesz wykorzystać cechy i kompetencje Twojego zespołu, aby osiągnąć zamierzone efekty.
W ślad za Harvard Business Review – oto najważniejsze elementy budowania takiej kultury:
5 FILARÓW BUDOWANIA KULTURY ZESPOŁU
- Zadbaj o to, aby w Twoim zespole znalazły się wszystkie kompetencje, jakich potrzebujesz
- Określ wspólny cel i skup wokół niego wszystkich pracowników, aby byli zaangażowani i działali na rzecz sukcesu zespołu
- W oparciu o główny cel zdefiniuj cele zespołowe tak, aby wymagały wkładu wszystkich pracowników
- Wspólnie z zespołem określ listę zasad funkcjonowania w zespole, dzięki którym zapobiegniesz ewentualnym konfliktom związanym z różnorodnością poszczególnych pracowników
- Dbaj o relacje oparte na zaufaniu między pracownikami oraz Tobą a zespołem