Jedną z najbardziej kluczowych potrzeb pracowników jest możliwość rozwoju w firmie, w której pracują. Dla Ciebie jako managera, to jest tak samo ważne, jak dla Twoich ludzi. Dzisiaj kilka słów nie o tym, co Ty możesz w tej kwestii zrobić dla swoich pracowników, ale o tym, co możesz zrobić dla siebie.
GDY NIE MOŻESZ LICZYĆ NA SZEFA
Każdy manager ma swojego managera. Ty też. Podobnie więc, jak Twoi pracownicy, oczekujesz, że pomoże Ci on w Twojej karierze, w budowaniu umiejętności.
Jeśli Twój szef nie ma czasu na to, aby zająć się wsparciem Twojego rozwoju, ma swoje priorytety i mnóstwo ważnych obowiązków na głowie, to o wzrost swoich umiejętności, a także o karierę zawodową musisz zadbać sam/a.
OD CZEGO ZACZĄĆ?
Przede wszystkim zacznij od ustalenia celu, jaki chcesz osiągnąć. Pomocne będą następujące pytania:
- W czym chcę być dobry?
- Jakie umiejętności chcę wzmocnić?
- Jak ma wyglądać moja dalsza ścieżka kariery
CO DALEJ?
Gdy już znasz swój cel, to czas na podjęcie działań.
Co możesz robić, aby dbać o swój własny rozwój?
Możesz opracować plan, w którym określisz sobie kolejne kroki, które doprowadzą Cię do realizacji Twojego celu.
Możesz poszukać rozwojowych książek i czerpać z nich inspirację oraz wiedzę, którą możesz próbować wdrożyć w życie.
Możesz czekać na okazję, szansę, z których gdy się nadarzą, będziesz mógł/a skorzystać.
BĄDŹ PROAKTYWNY/A
Oto kilka propozycji poczynań, dzięki którym weźmiesz ster swojego życia zawodowego we własne ręce – pamiętaj, do odważnych świat należy, a proaktywni skutecznie realizują zamierzone cele:
- Przyjrzyj się i dobrze poznaj swoje mocne strony – i na nich przede wszystkim oprzyj swoje działania
- Zbieraj informacje zwrotne o sobie – nie bój się ewentualnej krytyki, za to wykorzystuj ją w pozytywny sposób
- Rozejrzyj się, jakie masz możliwości zwiększenia doświadczenia w ramach swojej firmy – bądź otwarty na nowe obszary działania, odpowiedzialności, nie obawiaj się również sam/a proponować zmiany stanowiska dla siebie
- Szukaj osób, które osiągnęły już to, co Ty sobie zaplanowałeś/aś – poproś ich o podzielenie się z Tobą wiedzą i doświadczeniem
- Sprawdź, jakie programy rozwoju, szkoleń proponuje Twoja firma – śmiało zasugeruj własne pomysły
A więc do dzieła!