Rotacja pracowników, to od strony czysto ekonomicznej, wyższe i dodatkowe koszty dla firmy związane z poszukiwaniem nowych ludzi.
To również czas, który przeznaczyć na proces rekrutacji, a następnie wdrożenie mowego pracownika do firmy.
A jeśli masz do czynienia z rzadziej spotykanymi umiejętnościami lub specjalizacją, to koszty jeszcze bardziej rosną, a czas się znacznie wydłuża.
RYZYKO
Jeśli Twoja firma działa w konkurencyjnej branży, to ryzyko przejęcia doświadczonych pracowników jest wyższe.
Jeśli na rynku pracy jest trudno o pozyskanie dobrego pracownika, to ryzyko odejścia ludzi z firmy jest większe.
KLUCZOWA WIEDZA
Aby utrzymać wartościowych ludzi w firmie, manager powinien wiedzieć, co wpływa na zatrudnianie się i zwalnianie pracowników.
Co jest istotne dla pracowników?
- Ludzie chcą pracować w firmie, do której czują zaufanie i którą postrzegają jako dobrze zarządzaną.
- Pracownicy wolą pracować z szefem, który potrafi kształtować z nimi dobre relacje, szanuje ich i wspiera.
- Ludzie lubią wykonywać pracę, która przynosi im satysfakcję i daje poczucie zadowolenia.
- Ludzie chcą równowagi między życiem zawodowym i prywatnym.
- Pracownicy wolą pracować w firmie, która daje im uczciwe (niekoniecznie konkurencyjne) wynagrodzenie oraz stwarza możliwość rozwoju i uczenia się.
SEDNO
Dlaczego manager powinien znać i stosować działania, które są istotne z perspektywy pracowników?
Odpowiedź znajdziesz poniżej:
Ludzie przychodzą do firmy, a odchodzą od managera.