Twój wpływ – Twój zysk.
I w przenośni i dosłownie.
Choć zysk i wpływ kojarzą się z finansami, to nie o tym tutaj będzie.
Na ile ważny dla managera i rozwoju jego kariery jest wizerunek, z pewnością nie muszę Cię przekonywać. Na ile sami możemy kreować nasz wizerunek, a na ile jest to efekt od nas niezależny – to kwestia punktu widzenia i doświadczeń.
WYDAJE MI SIĘ…
To, jakim jesteś managerem, dla każdego o to zapytanego będzie znaczyło coś innego.
Pytanie, co wolisz: polegać na własnej ocenie czyli „wydaje mi się”, czy otworzyć się na feedback otoczenia i wyciągnąć z niego wnioski.
Część osób wystawi Ci laurkę, niekoniecznie zgodną z rzeczywistym postrzeganiem.
Jednak zdecydowanie bardziej wartościowa będzie rzetelna informacja zwrotna. Warto mieć na nią w sobie otwartość.
Z PREMEDYTACJĄ
To, w jaki sposób jesteś postrzegany w organizacji zależy od spójności Twojego przekazu. Czy jesteś taki, na jakiego się kreujesz.
Piszę właśnie w ten sposób z premedytacją.
Managerowie, którzy starają się stworzyć wizerunek siebie taki, który nie jest zgodny z ich wartościami, z tym czym się faktycznie kierują, co naprawdę myślą, jakimi są rzeczywiście ludźmi, osiągną efekt odwrotny do zamierzonego. Bez względu na to, jak wysokie stanowisko zajmują. Różnica polega zazwyczaj tylko na tym, że im wyższa pozycja, tym faktyczna opinia otoczenia jest bardziej ukryta.
Manipulowanie wizerunkiem prowadzi do spadku, a nawet utraty zaufania.
ŚWIADOMY WPŁYW
Budowanie wizerunku warto oprzeć na umiejętnym wywieraniu wpływu na otoczenie. Poprzez świadome pokazywaniu swojego prawdziwego ja, w sposób daleki od manipulacji. To sztuka. I to sztuka wymagająca.
Przez postawę, jej spójność i otwartość budujesz zaufanie. To też forma wywierania wpływu. W pozytywnym znaczeniu, bo prawdziwego.