Oczywiste jest to, że do zarządzania powierzonym obszarem w firmie manager potrzebuje informacji.
Przykłady takich informacji, to: jakie ma do zrealizowania cele, co zawiera strategia firmy, jaka jest specyfika biznesu firmy, jaki jest zakres jego odpowiedzialności, jakie zadania są przed nim stawiane, w jakim otoczeniu zewnętrznym działa firma, itd.
ŚWIADOMOŚĆ
Do tego przydatna jest wiedza merytoryczna managera z zakresu obszaru, jakim zarządza.
Mając taki zakres informacji, jako manager masz świadomość: „Wiem co, po co, kiedy i jak.”
Tylko brakuje Ci jeszcze najbardziej istotnego elementu całej managerskiej układanki – informacji dotyczącej ludzi.
ISTOTNE ASPEKTY
Przede wszystkim istotne dla Ciebie są aspekty dotyczące Twoich pracowników.
Zarządzanie informacją z tym związane obejmuje:
- Aktywne słuchanie
- Zadawanie adekwatnych pytań
- Przekazywanie właściwych komunikatów
- Odbieranie komunikatów od ludzi
DO CZEGO TO POTRZEBNE?
Umiejętności te potrzebne są Tobie do motywowania pracowników, dowiadywania się co myślą, organizowania pracy zespołu.
Twoje działania na tym polu nie ograniczają się do Twojego zespołu. W firmie funkcjonujesz w otoczeniu innych działów, managerów, współpracowników. Potrzebujesz nawiązywać i utrzymywać z nimi odpowiednie relacje, budować swoją pozycję w firmie, współpracować.
Bez umiejętnego zarządzania informacją trudno będzie Ci osiągnąć sukces.