20 czerwca 2023 beata

6 PRAKTYCZNYCH WSKAZÓWEK PRZYDATNYCH DO BUDOWANIA ZAANGAŻOWANIA W ZESPOLE

 

Ludzie nie odchodzą z firm, tylko od swoich szefów. To stwierdzenie jest bardzo prawdziwe. Natomiast sytuacja managerów jest bardziej skomplikowana, niż to pozornie wygląda.

Co Ci pomoże w praktycznym zbudowaniu zaangażowania w zespole?

Buduj zaangażowanie pracowników za pomocą kluczowych w tej kwestii kompetencji (wiele informacji na ten temat znajdziesz w innych artykułach na moim blogu).

SAME KOMPETENCJE TO NIE WSZYSTKO

Na umiejętność budowania zaangażowania w zespole składa się co najmniej kilka kompetencji. Należą do nich między innymi motywowanie, delegowanie zadań i odpowiedzialności, dobrej jakości komunikacja, w tym umiejętność uważnego słuchania i zadawania adekwatnych pytań, udzielanie rozwojowej informacji zwrotnej, wyznaczanie celów, budowanie relacji i zaufania.

Jednak same kompetencje nie wystarczą.

Jest jeszcze kilka ważnych kwestii, które koniecznie musisz wziąć pod uwagę, aby Twoje starania przyniosły efekty.

 

6 ASPEKTÓW BUDOWANIA ZAANGAŻOWANIA W ZESPOLE

Aby Twoje działania były skuteczne, zadbaj o następujące kwestie:

  1. Źródło, z którego czerpiesz wiedzę (mentor, szkoła biznesu, szkolenia, konferencje) powinno być silnie oparte na praktyce, nie na samej teorii, a ludzie tę wiedzę przekazujący powinni mieć praktyczne doświadczenie.
  2. Jeszcze ważniejszym etapem w rozwoju, niż samo pozyskanie wiedzy, jest jej wdrożenie do stosowania. Zadbaj o wsparcie doświadczonych osób na tym etapie.
  3. Sprawdzaj, w jaki sposób wprowadzane przez Ciebie zmiany przekładają się na Twoje rezultaty pracy, a także rezultaty pracy Twojego zespołu.
  4. Poszukaj też kogoś, kto pokaże Ci, jak w zwinny i dyplomatyczny sposób poruszać się w skomplikowanej sieci relacji między innymi liderami oraz Twoim szefem. Ta umiejętność jest istotna dla rozwoju Twojej kariery.
  5. Masz prawo do odczuwania frustracji, czy złości. Unikaj przelewania ich na swoich pracowników, Zamiast tego znajdź najlepszą dla siebie metodę na dawanie upustu negatywnym emocjom (np. sport, spacer, pisanie).
  6. Zadbaj o realizację swoich potrzeb. Ty też jesteś pracownikiem i spełnienie Twoich potrzeb w pracy przyniesie Ci satysfakcję. A szef odczuwający zadowolenie z pracy, to większa szansa dla pracowników na stworzenie zaangażowania w zespole, bo on już na własnej skórze odczuwa, jaki to daje efekt.
, , , , , ,