Postęp technologiczny rozwija się w niezwykle szybkim tempie. Coraz lepsze urządzenia, coraz bardziej zaawansowane aplikacje towarzyszą w życiu człowieka. Wszelkiego rodzaju komunikatory, media, czy chociażby telefony, które dzisiaj są w zasadzie minikomputerami.
To wszystko po to, aby ułatwić funkcjonowanie. Aby komunikacja była prostsza. Aby było łatwiej, szybciej, lepiej.
CZY FAKTYCZNIE LEPIEJ?
W pracy w zasadzie nie można obyć się bez komputera. Do tego różnego rodzaju programy usprawniające obowiązki zawodowe. Systemy, aplikacje, maile. Coraz łatwiej nam napisać i wysłać maila. Kilka szybkich ruchów rąk na klawiaturze, klik i sprawa załatwiona.
W firmach coraz łatwiej przychodzi nam niewerbalne przekazywanie komunikatów. Wystarczy tylko wszystko opisać. Także managerowie korzystają z przekazywania zadań, celów, a nawet udzielania informacji zwrotnej za pomocą maili.
KORZYŚCI KOMUNIKACJI BEZPOŚREDNIEJ
Wszystko fajnie, tylko taka zdigitalizowana komunikacja niestety jest bardzo uboga. Nic nie zastąpi bezpośredniej rozmowy.
Zarządzając ludźmi warto, abyś pamiętał o korzyściach, jakie daje bezpośrednia komunikacja:
- Nawiązywanie i budowanie fundamentów relacji
- Natychmiastowa informacja zwrotna
- Lepsze wzajemne zrozumienie
- Włączenie szerszej perspektywy spojrzenia
- Rozwój pracowników
- Ułatwienie współpracy
- Rozwiązywanie problemów
- Budowanie zaufania
- Możliwość odczytywania komunikatów niewerbalnych